شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دانلود رایگان محصولات گرافیکی مونکا
7 روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئو سایت 
شناسه پست: 12531
بازدید: 744

7 روش استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای بهبود سئو سایت

در میان چندین ابزار رایگان ایجاد شده توسط Google برای کمک به کسب و کارها ، Google Search Console یکی از گزینه های محبوب مورد استفاده بسیاری از صاحبان مشاغل است. این ابزار به شما امکان می دهد وب سایت خود را برای موتور جستجو بهینه کنید و اطلاعات زیادی را برای سئو می دهد. برخی از جنبه های Google Search Console می تواند در این زمینه به شما کمک کند:

  • کلمات کلیدی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی شده است
  • موقعیت جستجوی ارگانیک که با این کلمات کلیدی بدست می آورید
  • چند بار افراد پس از جستجوی یک کلمه بر روی وب سایت شما کلیک می کنند
  • وب سایت های دیگری که به وب سایت شما پیوند داده شده اند

اما جدا از این عوامل ، Google Search Console می تواند به شما کمک کند مشکلات احتمالی وب سایت خود را برطرف کنید. به عنوان مثال ، می تواند در مورد خطاهای خزیدن (صفحاتی که Google نمی تواند در وب سایت شما دسترسی داشته باشد) یا یک اقدام دستی (اگر Google وب سایت شما را جریمه کرده است زیرا از دستورالعمل های تعیین شده توسط آنها پیروی نمی کند) به شما بگوید. علاوه بر این ، همچنین می تواند به شما بگوید وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر. در نتیجه ، Google Search Console برای SEO شما بسیار حیاتی است. با این وجود ، در حالی که افراد زیادی از اهمیت Google Search Console اطلاع دارند ، اما تعداد کمی از افراد نحوه استفاده از آن را درک می کنند.

در این مقاله از مونکا چگونگی استفاده از Google Search Console برای بهبود استراتژی SEO را بررسی می کنیم .

Google Search Console برای بهبود استراتژی SEO

روش های بهبود سئو سایت با استفاده از Google Search Console

1. کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا کنید

کنسول جستجوی گوگل دارای یک گزارش عملکرد با چندین بیت و اطلاعات رایگان است که می توانید هنگام طراحی استراتژی SEO برای تجارت خود استفاده کنید. یکی از این شاخص های کلیدی عملکرد ، کلمات کلیدی است که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند. برای دیدن این مورد ، باید روی برگه “Queries” کلیک کنید.

برای دیدن کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید ، روی “Performance” ​​کلیک کنید و سپس به پایین بروید. به پیمایش ادامه دهید ، و هر کلمه کلیدی را که برای آن رتبه بندی می کنید و هر کلمه کلیدی که وقتی کسی به دنبال محصول یا خدمات مرتبط با شما است ، نمایش داده می شود.

2. گزارش عملکرد خود را مرور کنید

گزارش عملکردی که می توانید در کنسول جستجوی Google پیدا کنید بسیار شبیه به گزارشی است که می توانید در Google Analytics پیدا کنید. به غیر از کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید ، می توانید از این گزارش برای اطلاع از رفتار جستجوی ارگانیک مشتری آینده و بینش عمیق در مورد رتبه بندی خود استفاده کنید.

هدف از بررسی این گزارش جستجوی هرگونه پرچم قرمز است (کلمات کلیدی و صفحات نامناسبی که احتمالاً کاربران روی آنها کلیک نمی کنند) بنابراین می توانید آن صفحات را بهینه کرده و رتبه ارگانیک وب سایت خود را بهبود ببخشید. همچنین می توانید ببینید که تغییرات شما به مرور زمان بر وب سایت شما تأثیر می گذارد زیرا Google به کاربران خود اجازه می دهد داده های 16 ماه گذشته را ردیابی کنند. این گزارش را به طور مکرر مرور کرده و از آن برای دریافت کلیک های بیشتر و بهبود رتبه خود استفاده کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله “بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم!” را هم مطالعه کنید

3. مراقب وضعیت پوشش شاخص باشید

گزینه Index Coverage در Google Search Console صفحاتی را که نمی توانند فهرست شوند در وب سایت شما نشان می دهد. این قسمت تعداد صفحاتی را که در وب سایت شما نمایه می شوند لیست می کند و همچنین شما را از خطاهایی که هنگام نمایه سازی به وجود آمده اند مطلع می کند.

بنابراین ، حتی اگر اطلاعاتی که این ویژگی می تواند در اختیار شما قرار دهد مختصر است ، اما فوق العاده مفید است. برخی از پرچم های قرمز که می توانند در این گزارش گنجانده شوند عبارتند از:

  • تغییراتی در قالب بندی یا برچسب گذاری که می تواند باعث افزایش خطاهای نمایه سازی شود
  • کاهش قابل توجه در تعداد صفحات ایندکس شده بدون خطاهای نمایه سازی ، که ممکن است اتفاق بیفتد زیرا صفحات noindex یا robots.txt باعث جلوگیری از خزنده ها از موتور جستجوی Google می شود
  • نرخ پایین شاخص – صفحاتی که قبلاً فکر می کردید قابل مشاهده هستند ، فهرست نمی شوند.

این گزارش را به طور مکرر بررسی کنید و وقتی هر صفحه نمایه شده ، لیست شده و از نظر گزارش سالم است ، به جلو بروید.

4- توصیفات و عنوانهای Meta را در صفحات با کلیک کم بهینه کنید

صفحات موجود در وب سایت خود را که دارای نرخ کلیک پایین اما تعداد بازدید بالا هستند ، بررسی کنید. این بدان معنی است که شما برای این صفحات رتبه خوبی دارید ، اما هیچ کس روی آنها کلیک نمی کند. چه فایده ای دارد در Bing ، Google یا Yahoo! در رتبه اول باشید اگر کسی روی وب سایت شما کلیک نمی کند؟

برای جلوگیری از این اتفاق ، وقت بگذارید تا توضیحات متا ، عناوین و سایر عناصر سئو را در این صفحات مرور کنید. با تنظیم محتوای متا در پلاگین SEO در این صفحه می توانید SEO خود را فقط در چند ثانیه بهبود ببخشید. وقتی نرخ کلیک بهبود می یابد ، بلافاصله رتبه شما را بهبود می بخشد – یا اگر کاربران کلیک روی وب سایت شما را متوقف کنند حداقل اجازه نمی دهد Google در رتبه بندی شما پایین بیاید.

همچنین ممکن است درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد!

5- بررسی کنید آیا وب سایت شما مجازاتی (پنالتی) دارد یا خیر ؟

اگر گوگل فکر می کند وب سایت شما هرگونه دستورالعمل را نقض می کند ، ممکن است اقدام دستی در وب سایت شما انجام دهد. به همین دلیل ، وب سایت شما ممکن است از فهرست موتور جستجو حذف شود. به طور معمول ، اگر در حال خرید بک لینک ، محتوای خود را با کلمات کلیدی پر کنید ، محتوای کم کیفیت ارسال کنید یا در وب سایت خود ریدایرکت های منفی داشته باشید ، این اتفاق می افتد.

خواه شخصی را برای سئو وب سایت خود استخدام کرده اید یا خودتان این کار را انجام می دهید ، باید بررسی کنید که آیا Google مجازات دستی علیه شما صادر کرده است یا خیر. همچنین می توانید به دلیل کارهایی که افراد دیگر برای وب سایت شما انجام داده اند ، مجازات دستی دریافت کنید. اگر گوگل معتقد است که وب سایت شما هک شده است ، می توان آن را از فهرست خود حذف کرد. اگر وب سایت شما مملو از نظرات گمراه کننده ای باشد که بازدیدکنندگان را مجبور می کند به وب سایت های مختلف هدایت شوند ، این اتفاق می افتد.

تنها زمانی که باید آنها را بررسی کنید این است که ترافیک وب سایت شما بطور ناگهانی کاهش می یابد و شما مطمئن نیستید که چرا این اتفاق می افتد.

6. عملکرد یک وب سایت جدید را پیگیری کنید

هنگامی که یک وب سایت جدید دارید ، داده های زیادی نخواهد داشت و لزوماً بازدید زیادی نخواهد داشت ، اما با بررسی وب سایت خود با کمک Google Search Console هنوز می توانید چیزهای زیادی یاد بگیرید. اگر وب سایت شما در حال بهبود است ، این بدان معناست که کلمات کلیدی مورد استفاده شما در حال کار هستند و وب سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) در حال بالا رفتن است و در نهایت به کلیک های بیشتر و افزایش بازدید در وب سایت شما تبدیل می شود.

اما اگر میزان بازدید به صفر برسد ، ممکن است مجبور باشید برای تقویت سئو سایت خود استراتژی دیگری را امتحان کنید.

7. نظارت بر مسائل مربوط به تلفن همراه

نظارت بر صفحات تلفن همراه می تواند کار سختی به نظر برسد. این کار زمانبر است و به سختی می توان عناصر استاندارد وب را به سرعت در GPU تلفن همراه کار کرد. اما از طرف دیگر ، نیازی نیست به شما بگوییم بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه چقدر مهم است. زمانی کارشناسان سئو ، ترافیک از تلفن همراه را “موج آینده(wave of the future)” می دانستند.

به طور کلی رشد سریع داده های تلفن همراه و تلفن های هوشمند ، نحوه استفاده ما از اینترنت را به کلی تغییر داده است. طبق تحقیقات ، بیشتر ترافیک وب سایت ها در سطح جهانی اکنون از طریق دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود. دسک تاپ ها دیگر حاکم نیستند ، بنابراین سازگاری با ریتم جدید دیگر فقط یک راهکار خوب نیست – بلکه یک ضرورت است.

برای اطمینان از آماده بودن ، روی “Mobile Usability” کلیک کنید و ببینید آیا مشکلات استفاده در عملکرد شما تأثیر دارد. اطمینان حاصل کنید که برگه های این صفحه را نگه دارید. این قسمت بیشتر ترافیک شماست!

نتیجه گیری

Google Search Console یک ابزار رایگان قدرتمند است که می تواند استراتژی SEO شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. این ابزار بینش عمیقی در مورد صفحات وب شما و داده های موجود در آنها را نشان می دهد. اما بزرگترین محدودیت ، این واقعیت است که SEO یک بازی چند نفره است. مشاغلی که به رتبه اول می رسند ، درک می کنند که چگونه همه عناصر با هم ترکیب شده اند و آنها می دانند چگونه این معیارهای مختلف را تجزیه و تحلیل کنند.